კლასები ზოგადი მიმოხილვა

პროგრამირების ენისთვის კლასები წარმოადგენს ობიექტურად ორიენტირების ძირითად საფუძველს. ზოგადად ობიექტურად ორიენტირებული პროგრამირება ნიშნავს, რომ კოდი ხდება უფრო ადვილად გასაგები, მარტივია შეცდომების გასასწორებლად(Debugging) და რაც მთავარია ხდება პროგრამირების გარემოს დაახლოვება რეალურ გარემოსთან. აქედან გამომდინარე კლასის ცნების განხილვა შეგვიძლია რაიმე კონკრეტულ მაგალითზე. მაგალითად კლასი შეგვიძლია შევადაროთ ნახაზი პროექტების გასაკეთებელ გარემოს AutoCAD-ს სადაც სადაც იქმნება სხვადასხვა ტიპის პროექტები, ჩვენს შემთხვევაში პროექტების ექვივალენტურია ობიექტები. კლასი ასევე შეგვიძლია შევადაროთ ქარხანას. მაგალითად ერთი ქარხა უშვებს   ბიზნესკლასის  თვითმფრინავებს (იგივე ობიექტებს) ,  მეორე გამანადგურებლებს, მესამე მოიერიშე თვითმფრინავებს და ასეშემდეგ.  ანუ როგორც მივხვდით კლასი დანიშნულია კონკრეტული ტიპის ობიექტების შესაქმნელად.
კალასი თავისთავში შეიძლება შეიცავდეს მასზე დაქვემდებარებულ კლასებს რომლებსაც მთავარი კლასის თვისებები გააჩნიათ, ამ შემთხვევას როდესაც დაქვემდებარებული კლასი იღებს მთავარი კლასის თვისებებს მემკვიდრეობითობა ეწოდება.

მაგალითისათვის დავწეროთ კლასი გამანადგურებელი თვითმფრინავის ობიექტების შესაქმნელად სურათზე ნაჩვენებია კლასი პარამეტრებით, ამ კლასის დახმარებით გაკეთებულია F-22, SR-71, SU-47 თვითმფრინავების ობიექტები.  (download source)
ესც სურათები 🙂

Advertisements
This entry was posted in C# Programming. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s